PRO-LONG

Co je to PRO-LONG?

PRO-LONG je speciální mimořádně účinné mazivo třetí generace. Vědecky vyvinuté pro provoz motorů a strojních zařízení v těch nejextrémnějších podmínkách. Jeho vynikající vlastnosti výrazně převyšují vlastnosti různých přípravků dovážených v předchozích letech.

Jak fungují maziva PRO-LONG?

Účinná složka patentované ochrany kovů PRO-LONG se vyskytuje v každém výrobku ucelené řady. Účinná maziva působí přímo na kov prostřednictvím řízené chemické reakce. Složka ochrany kovů se molekulárně váže na kov a prolíná do mezikrystalických prostor povrchové vrstvy třecích dvojic. Za účasti extrémních tlaků a teplot vybuduje novou supertenkou povrchovou vrstvičku odlišné krystalické stavby (struktury), která díky svému velmi pevnému a hladkému povrchu vykazuje velmi vysoké kluzné schopnosti a nedá se mechanicky setřít ani při vysokém tlaku na rozdíl od přípravků teflonových, sulfomolybdenových či jiných organokovových popelnatých přípravků. Dokonalé kluzné vlastnosti takto ošetřených ploch jsou nesrovnatelně lepší, což přispívá k volnějšímu, kultivovanějšímu a ekonomičtějšímu provozu motoru nebo stroje. Nelze také opomenout značně zvýšený výkon a provozní spolehlivost a to i při extrémním zatížení.

Bez přísady

Při použití komerčního maziva se na povrchu třecích dvojic vytváří tenký olejový mazací film, který do určité míry dokáže vyhladit povrch (asi 20% celkové plochy). Pokud tlak vzroste, dojde ke kontaktu kovu na kov a následně k vysokým teplotám, postupnému odírání povrchu a kontaminaci mazacího oleje.

S přísadou PRO-LONG

Povrch kovu je nasycen a pokryt kladně nabitými molekulami PRO-LONGu. Za účasti velkých tlaků dochází na vrcholcích povrchu k tepelným zábleskům a vzniká plastická deformace (tvorba BEILBY ho vrstvičky). Styčné vrcholky jsou zaoblené a zpevněné (povrch je odolnější, vrcholky se neodlamují). Hladkost povrchu se zvětšila z 20% na 75% celkové plochy.
 

Pomáháme majitelům automobilů

Pomáhá firmám a lidem, kteří mají auta, aby si snížili spotrebu paliva spolu se zlepšením výkonu vozu, a ušetřili tak ročne stovky Kč za pohonné hmoty. Jak? Při výměně oleje použijte aditivum do oleje Oil Plus a při tankování přidávejte aditivum do benzínu Petrol plus nebo přísadu do nafty Diesel plus.

Pomáhá firmám s drahými a náročnými výrobními stroji

Pomáhá  firmám, provozujícím drahé a komplikované stroje a výrobní zařízení, aby si prodloužili pomocí maziv PRO-LONG životnost strojů a tím ušetřili statisíce Kč za drahé opravy způsobené opotřebením nebo dokonce miliony za předčasné nákupy strojů nových. 

Kdo tyto maziva vyrábí?

Vyrábí jej stejnojmenná společnost se sídlem v norském městě Stavanger stažený soubor_1.

Proč se vyrábí?

Nynější komerční motorové oleje jsou na rozdíl od předchozích let výrazně kvalitnější, avšak mají své hranice účinnosti. V dnešní době, kdy jsou na motory a stroje kladeny stále větší nároky, tak často dochází k vysokému opotřebení a následným poruchám, které dokáže mazivo PRO-LONG eliminovat díky již zmíněné napevno zabudované třecí vrstvičce, která dokáže odolat až 4x většímu tlaku. Při studených startech plně nahradí absenci oleje. Studené starty při užití komerčních maziv způsobují až 80% celkového opotřebení třecích ploch motoru.

Kde se uplatňuje?

Uplatňuje se všude tam, kde dochází vlivem ztížených podmínek jak provozních, tak tepelných k provozní nespolehlivosti. Dále, kde je třeba udržet dlouhodobý bezúdržbový a bezporuchový chod motorů, strojů a zařízení. Převážně v autodopravě, auto moto sportu a také ve složitých podmínkách našeho průmyslu.

Jaký efekt adivita PRO-LONG přinášejí?

Aditiva PRO-LONG působí na snížení provozních teplot, provozních nákladů, hlučnosti a nákladů na údržbu, prodloužení mazacích intervalů, provozní spolehlivost v náročných podmínkách, čistota stroje a provozu, větší výkon a ochrana proti korozi.

 

Aditiva do nafty, benzínu a oleje

Auto, moto a hoby využití

Způsob použití     OIL   plus DIESEL plus PETROL plus  UNIVERSAL plus SPRAY grease UNIVERSAL grease

Automobily osobní, nákladní

X X X X X X

Benzínové motory 2-taktní

X   X      
Benzínové motory 4-taktní X   X      

Dieselové motory 

X X        

Jemné a přesné mechanizmy

      X    

Jízdní kola

X     X    

Motocykly

X   X X X  

Lanovody a kladky

    X      

Palivový vstřikovací systém benzínový

  X        

Palivový vstřikovací systém diesel

X          

Převodovky, diferenciál a kardany

X         X

Homokinetické klouby

          X

Čepy, klouby a ložiska

      X X X

Ruční nářadí a pneu nářadí

      X X X

Řetězy

      X X  

Řezání a vrtání závitů

      X    

Šicí stroje 

      X X X

Uvolnění zaseklých a zarezlých mechanizmů

      X    
Zahradní a zemědělská technika X X X X X X

 

 

 

Průmyslová maziva - preventivní údržba

Mazání strojů v běžných, mezních a extrémních podmínkách.

V běžných podmínkách mazání je nejžádoucnějším typem mazání t.zv. hydrodynamické mazání, kdy se vytvoří mazací klín, na kterém "plave" rotující či klouzající část stroje, viz obrázek č. 1! Avšak podmínky pro tvorbu mazacího klínu, tj. určitá kritická minimální rychlost nemusí a také často není dodržena. Mazací film se trhá, mazací film je nesouvislý a třecí části se dostávají do kontaktu, vznikají podmínky pro mezní tření, kdy se již nemůže udržet mazací film, vzniklý na principu hydrodynamického mazání a proto má-li se zachovat souvislý mazací film, pak se zde uplatňují látky polárního charakteru dávno dobře známé a užívané u maziv obsahující přírodní tuky, tj. rostlinné (např. olej ricinový) či živočišné oleje (např. kostíkový olej). Molekuly těchto látek vytvářejí na třecím povrchu v důsledku fyzikálně-chemické přitažlivosti polárních molekul souvislý kartáček (viz obrázek!), který zabraňuje do jisté míry kovovému kontaktu. Dnes pochopitelně známe celou řadu dalších látek zlepšujících mazání v oblasti mezního tření pod anglickým termínem "BOUNDARY LUBRICATION ADDITIVES", zvané též modifikátory tření.
 Stupňuje-li se zatížení třecího dílu, zmenšuje-li se dále rychlost posuvu třecího dílu, pak můžeme dospět do oblasti provozní nespolehlivosti s možností zadření třecí dvojice, tedy havárie třecího dílu (viz Stribeckův diagram!)
A právě v této strmě stoupající oblasti Stribeckova diagramu, což je právě oblast nalevo od inflexního bodu křivky, nastává přechod od mezního tření (boundary lubrication) do oblasti vysokého nárůstu koeficientu tření, které říkáme oblast provozní nespolehlivosti. V důsledku velmi vysokých tlaků a teplot už nevystačíme s pevností mezního filmu. A zde se právě uplatňují nám již delší dobu známé "EP", tj. "extreme pressure" mazivostní přípravky užívané zejména u olejů do hypoidních převodových systémů. Zde se vytváří mazací film už na zcela jiném principu než u mezního mazání a sice na principu chemické reakce aditiva obsahujícího reaktant v podobě organické sloučeniny chloru či síry nebo fosforu, v poslední době i bóru a dusíku. Tím se vytváří vrstvička krystalů chloridu, sulfidu či fosfidu či dalších sloučenin kovu zvyšujících únosnost mazacího filmu a zabraňujících tvorbě svárových můstků s následnými projevy vysokého opotřebení (např. scoringu a scuffingu).



Průmyslové využití PRO-LONG výrobků.

Způsob použití     OIL   plus DIESEL plus PETROL plus  UNIVERSAL plus SPRAY grease UNIVERSAL grease
Čepy, pouzdra a klouby         X X
Dieselové a benzínové motory a vstřikování pal. X X X      
Diferenciály, převodovky, rozvodovky a kardany X         X
Dopravníky a manipulační technika X     X X X
Dřevoobráběcí stroje a ruční nářadí       X X X
Hydromotory, hydraulické systémy a stroje X     X X  
Jeřáby, zdvižné zařízení a výtahy X     X X X
Jemné a přesné mechanizmy       X    
Kompresory a pneumatické nářadí X     X X  
Kluzná i valivá ložiska       X X X
Lisy, lisovací a razící hlavy, vstřikovací lisy  X     X X X
Obráběcí stroje X     X X X
Otevřená soukolí         X X
Řetězy, lana, lanovody a kladky       X X  
Řezání závitů a vrtání – tvrdé i měkké kovy       X    
Stavební stroje   X X X X X X
Vodní a větrné elektrárny X     X X X

Použití maziv PRO-LONG je výhodné pro stroje, které pracují:

  • při vysokých tlacích 
  • při nepřetržitém provozu 
  • při vysokých teplotách 
  • ve vlhkých nebo mokrých podmínkách 
  • v prašném provozu