Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I.
Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Václav Zilvar-AUTOdesignPLUS
IČ:15586821
DIČ:CZ6402240834
se sídlem: Stěžerská 570, Hradec Králové 50004
Zapsaný v ŽR Mag. m. Hradec Králové, č.j. HK 009585.1-FL/Z1 evid., č. 360201-200328
Prodejna-výdejní místo
Příjem reklamací a vráceného zboží
Korespondenční - doručovací adresa
AUTOdesignPLUS
Záběhlická 1658/48
Praha 10, 106 00
Tel.: +420 272 769 421
Mobil: + 420 724 070 926
E-mail: info@autodesignplus.cz
kontaktní údaje:
Tel.: +420 272 769 421
Mobil: + 420 724 070 926
E-mail: info@autodesignplus.cz
(dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese autodesignplus.cz (dále jen „internetový obchod“).
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko ODESLAT OBJEDNÁVKU. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů a potvrzení, že se kupující seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o jejím obdržení na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až okamžikem přijetí objednávky prodávajícím, o čemž bude kupující informován e-mailem.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud mu není doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Zrušení je možné telefonicky nebo e-mailem na kontakty uvedené v těchto obchodních podmínkách.
- V případě zjevné technické chyby na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání není prodávající povinen dodat zboží za zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky. Prodávající kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu informuje a zašle mu pozměněnou nabídku.
IV.
Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu a provádět objednávky. Objednávat lze i bez registrace.
- Při registraci i objednávání je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje a v případě změny je aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o přístupových údajích. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, zejména pokud jej kupující déle nevyužívá, nebo při porušení povinností z kupní smlouvy a těchto podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména z důvodu nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího či třetích osob.
V.
Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží může kupující uhradit následujícím způsobem:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 6474850207/0100, vedený u Komerční banky.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady na dodání.
- Při platbě v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- Při platbě prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů poskytovatele platebních služeb.
- Při bezhotovostní platbě je závazek uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání částky na účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje zálohu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit účtenku a zaevidovat tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku nejpozději do 48 hodin.
- Zboží je dodáno:
- na adresu určenou kupujícím v objednávce, nebo
- prostřednictvím výdejny zásilek na kupujícím zvolenou adresu výdejny.
- Obvyklá dodací lhůta je 1–5 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud u konkrétního zboží není uvedena jiná lhůta.
- Volba způsobu dodání se provádí během objednávky.
- Náklady na dodání zboží dle zvoleného způsobu jsou uvedeny v objednávce a v potvrzení objednávky.
- Je-li doprava sjednána na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající povinen dodat zboží na místo určené kupujícím, je kupující povinen zboží převzít. V případě nutnosti opakovaného doručování nebo jiného způsobu doručení z důvodů na straně kupujícího hradí kupující s tím spojené náklady.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případné závady neprodleně oznámit přepravci. V případě zjevného porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí nemusí kupující zásilku převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mail kupujícího nebo přiložen k zásilce.
- Vlastnické právo ke zboží nabývá kupující zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího převzetím zboží.
VI.
Odstoupení od smlouvy
Dle: § 1818, § 1820 odst. 1 písm. f zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nařízení vlády č. 363/2013 Sb
- Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží (případně poslední dodávky, je-li předmětem smlouvy několik druhů/částí, nebo první dodávky u pravidelné opakované dodávky).
- Právo na odstoupení se nevztahuje na zákazníky nakupující na IČO jako podnikatelé.
- Spotřebitel může se zbožím nakládat tak, aby se seznámil s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, obdobně jako v kamenné prodejně. Pokud dojde k snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání nad tento rámec, odpovídá spotřebitel prodávajícímu za toto snížení hodnoty.
- Pro odstoupení může kupující využít vzorový formulář. Formulář je umístěn na webu prodávajícího. Kupující může použít i jiný způsob; užití formuláře je však doporučeno. ⇒ Odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupení zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu uvedenou v těchto podmínkách. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí.
- Kupující, který odstoupil, je povinen vrátit zboží pouze na doručovací adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách, nikoliv na adresu sídla firmy. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží, i pokud jej nelze vrátit obvyklou poštou.
- Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání (do výše nejlevnější nabízené dopravy), bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, stejným způsobem, není-li dohodnuto jinak. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal.
- Výjimky z práva odstoupit dle § 1837 občanského zákoníku (mj. zboží upravené na přání, zboží vyrobené na zakázku a běžně nedostupné na skladě, zboží podléhající rychlé zkáze, zboží v uzavřeném obalu z hygienických důvodů po porušení obalu, audio/video nahrávky a počítačové programy po porušení obalu, dodání digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči po souhlasu spotřebitele apod.). Upozornění: o dodání baterií aktivovaných před prodejem nalitím elektrolytu (kyseliny sírové) spadá mezi případy, kdy není možné odstoupit po provedené aktivaci.
VII.
Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména, že:
- má vlastnosti ujednané, případně obvyklé s ohledem na povahu zboží a prezentaci,
- hodí se k účelu, který prodávající uvádí nebo k němuž se výrobky tohoto druhu obvykle používají,
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Práva z vadného plnění lze u spotřebního zboží uplatnit v době 24 měsíců od převzetí s výjimkami (zboží se slevou pro konkrétní vadu, běžné opotřebení, použité zboží v rozsahu opotřebení apod.).
- V případě vady může kupující požadovat:
- opravu zboží,
- výměnu za nové,
- přiměřenou slevu z ceny,
- odstoupení od smlouvy (při podstatné vadě či při opakovaném výskytu).
- Reklamace je přijímána na provozovně; po dohodě i v sídle. Kupující obdrží písemné potvrzení o uplatnění a o způsobu vyřízení.
- O reklamaci rozhodne prodávající bezodkladně, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění, pokud nebude dohodnuta delší lhůta. Lhůta 30 dnů se vztahuje na kupující – spotřebitele; u podnikatelů se postup sjednává individuálně.
- Práva a povinnosti se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Volbu způsobu reklamace má kupující. Reklamační protokol možno použít ⇒ ZDE
- Další podrobnosti upravuje reklamační řád prodávajícího.
VIII.
Ochrana osobních údajů (GDPR)
- Správce osobních údajů: Václav Zilvar – AUTOdesignPLUS, IČ: 15586821, DIČ: CZ6402240834, se sídlem Stěžerská 570, Hradec Králové 50004. Kontakt: info@autodesignplus.cz.
- Rozsah a účely zpracování: Zpracováváme údaje nezbytné pro uzavření a plnění smlouvy (identifikační a kontaktní údaje, doručovací údaje, údaje o platbách), pro splnění zákonných povinností (účetní a daňové předpisy), pro ochranu právních nároků a pro přímý marketing v mezích zákona nebo na základě souhlasu.
- Příjemci a zpracovatelé: Údaje mohou být předány dopravcům (doručení), poskytovatelům platebních služeb (platby), účetnímu/IT/právnímu servisu a dalším smluvním partnerům vždy při zachování odpovídajících opatření na ochranu údajů. Předávání do třetích zemí se neprovádí.
- Heureka – Ověřeno zákazníky: Prodávající je zapojen do programu „Ověřeno zákazníky“ provozovaného společností Heureka Shopping s.r.o., IČO 023 87 727, se sídlem Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8. Za účelem ověření spokojenosti může prodávající předat e-mailovou adresu kupujícího společnosti Heureka, která zašle dotazník spokojenosti. Kupující může zaslání dotazníku při dokončení objednávky odmítnout prostřednictvím nezaškrtnutého (OPT-OUT) checkboxu s textem: „Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky, který pomůže zlepšovat naše služby.“ Pokud kupující checkbox zaškrtne, e-mailová adresa nebude pro tento účel předána.
- Doba uchování: Po dobu nezbytnou k plnění smlouvy a zákonných povinností; údaje zpracované na základě souhlasu do odvolání souhlasu.
- Práva subjektu údajů: Právo na přístup, opravu, výmaz, omezení zpracování, námitku, přenositelnost, a právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
IX.
Doručování
- Smluvní strany si mohou písemnou korespondenci doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu na e-mail uvedený v těchto podmínkách; prodávající kupujícímu na e-mail uvedený v jeho účtu či objednávce.
X.
Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, https://adr.coi.cz/cs. Platformu ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Evropské spotřebitelské centrum ČR: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, http://www.evropskyspotrebitel.cz.
- V otázkách ochrany osobních údajů je dozorovým orgánem Úřad pro ochranu osobních údajů, https://www.uoou.cz.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Dohled provádí příslušný živnostenský úřad; ČOI vykonává dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI.
Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Obsahuje-li vztah mezinárodní prvek, řídí se právem České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů.
- Prodávající není vůči kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího (obsah, rozvržení, fotografie, grafika, ochranné známky, loga apod.) náleží prodávajícímu. Je zakázáno je používat bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé zásahem třetích osob do internetového obchodu nebo jeho užití v rozporu s určením. Kupující nesmí používat postupy, které by negativně ovlivnily provoz e-shopu, ani činnosti umožňující neoprávněné zásahy.
- Kupující přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozí verze.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
XII. Přeprava zboží a převzetí zásilky
- Je-li způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující rizika a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží při dodání převzít.
- Je-li z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jinak, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady s tím spojené.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případné závady neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí nemusí kupující zásilku převzít.
- Přepravní společnost doručí zboží obvykle do 24 hodin od expedice, zpravidla v pracovních dnech 8–17 hod. Nebude-li kupující zastižen, může být doručováno následující den. Zásilku lze zpravidla vyzvednout i v depu přepravce; přehled dep je na webu přepravce. Pohyb zásilky lze sledovat zadáním kódu balíku na stránkách přepravce.
- Zásilku přebírá zákazník a když zásilka na první pohled není poškozena – jsou 3 pracovní dny na otevření zásilky a překontrolování obsahu. Bude-li zboží poškozeno, nahlaste na reklamační oddělení zvoleného přepravce, že zásilka číslo xxxxxxxxxxxxx byla poškozena a bylo zjištěno po rozbalení. Příjemce ponechá zásilku v původním stavu včetně obalu a výstelek a vyčká kontroly přepravce.
- Zásilku přebírá zákazník a když zásilka na první pohled je poškozena – zákazník sdělí informaci řidiči; kurýr nebo příjemce zaznamená do přepravního listu. Jsou 3 pracovní dny na otevření zásilky a překontrolování obsahu. Dále viz postup výše (nahlásit přepravci, ponechat obal, vyčkat kontroly).
⇒ zde Reklamační řád
I. Všeobecná ustanovení
- Reklamační řád byl zpracován dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“), a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“), a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
- Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s VOP i tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi seznámen.
- Zákazníkem internetového obchodu je buď kupující-spotřebitel (§ 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb.), nebo kupující-podnikatel (jedná v rámci své podnikatelské činnosti). Dále společně jen „kupující“.
- Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
II. Odpovědnost prodávajícího
- Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady (viz též čl. VII VOP):
- má vlastnosti ujednané nebo obvyklé,
- hodí se k obvyklému účelu či účelu uvedenému prodávajícím,
- odpovídá jakostí/předloze,
- je v odpovídajícím množství, míře či hmotnosti,
- vyhovuje právním předpisům.
- Ke zboží je přikládán daňový doklad a případně záruční list. U zboží se záručním listem lze reklamovat po jeho přiložení; u ostatního zboží slouží k uplatnění reklamace daňový doklad.
⇒ ZDE Reklamační protokol
Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 13. 8. 2025.
